Atklājot pilnībā elektrisko Opel Corsa-e un jaudīgo Opel Grandland X Hybrid Plug-In hibrīdu pārdošanu, "Amserv Krasta" autocentrs sadarbībā ar AS "Latvenergo" rīkoja iepazīšanās fotosesiju Latvijas elektroapgādei vēsturiski nozīmīgās Ķeguma spēkstacijas teritorijā esošajā Enerģētikas muzejā. Lai iepazīstinātu plašāku potenciālo klientu loku ar elektromobilitātes aktivitātēm Latvijā, sadarbībā ar Elektrum Energoefektivitātes centru izveidojām nelielu video īsfilmu ar atbildēm uz jautājumiem, kādus visbiežāk esam dzirdējuši no saviem klientiem, kuri izvērtē elektromobiļa iegādi kā iespējamo risinājumu mobilitātei tuvākā vai vidējā nākotnē. Aicinām noskatīties informatīvo video! Ja jums rodas papildu jautājumi, lūgums sazināties ar mūsu auto pārdošanas konsultantiem.
Izziņai par Ķeguma spēkstaciju un Enerģētikas muzeju
AS "Latvenergo" Ķeguma HES ir vecākā Daugavas hidroelektrostacija. Tā sastāv no divām atsevišķām dažādos laikos celtām spēkstacijām Daugavas labajā un kreisajā krastā. Ķeguma HES būvniecība uzsākta 1936. gadā, un pirmie divi hidroagregāti iedarbināti 1939. gadā. 1975. gadā uzsāka Ķeguma HES paplašināšanu, izbūvējot jaunu ražotni – Ķeguma HES-2 Daugavas kreisajā krastā. 1979. gadā iedarbināja visus trīs Ķeguma HES-2 hidroagregātus.
Mūsdienās Ķeguma HES septiņu hidroagregātu kopējā uzstādītā jauda ir 264 MW. Hidroelektrostacijas ūdenskrātuves tilpums ir aptuveni 168,3 miljoni kubikmetru, un maksimālais kritums ir 15 metru. Ķeguma HES saražo 8-10 % no visas saražotās elektroenerģijas Latvijā.
Daugavas kreisajā krastā ar ainavisku skatu uz Ķeguma HES atrodas Latvenergo koncerna Enerģētikas muzejs. Muzejs veicina sabiedrības zinātību par Latvijas enerģētikas nozari un Latvenergo koncernu, kā arī sekmē jauniešu interesi par eksaktajiem mācību priekšmetiem un inženiertehniskajām profesijām. Muzejs dokumentē, popularizē un nākamībai saglabā Latvijā un starptautiski atzītu enerģētikas mantojumu. Viens no iespaidīgākajiem muzeja eksponātiem ir Ķeguma HES Kaplāna tipa turbīna, kas izgatavota 1939. gadā Zviedrijas uzņēmumā KMW. Turbīna aprīkota ar 4 grozāmām lāpstiņām, un tās diametrs ir 4,8 metri. Tās uzstādītā jauda – 18,85 MW, svars 52 tonnas. Iespaidīgais inženiertehniskais mehānisms ir nokalpojis spēkstacijā 58 gadus.
Muzejā ikviens interesents – no zinātkāra bērna līdz nozares ekspertam – var smelties jaunas zināšanas par Latvijas enerģētikas vēsturi un attīstību. Tādēļ ir likumsakarīgi, ka jaunākie un Opel zīmolam pirmie masveida ražošanā nonākušie elektroauto Latvijā simboliski ieripoja tieši Ķegumā! Uzzini vairāk par muzeju: https://latvenergo.lv/lv/energetikas-muzejs/par-muzeju
Izziņai par jauno Opel Corsa-e
Pilnībā elektriskā jaunā Opel Corsa-e – pilsētas auto, kas apvieno ikdienas braukšanas prieku ar lieliskām lielāku auto tehnoloģijām. Elektromobiļa Corsa-e rīcībā ir 100 kilovatu (136 Zs) kompakts elektromotors, kas nerada vibrācijas kā iekšdedzes dzinēji, turklāt var sasniegt griezes momentu līdz 260 Nm jau no pirmajiem apgriezieniem, kas vadītājam nodrošina tikai elektromobiļiem pieejamo gaitas uzsākšanas dinamiku. Lielākie ieguvumi, izvēloties elektromobili – spēja atšķirties, iespēja izmantot elektromobiļiem Eiropā un Latvijā pieejamās priekšrocības un jauna braukšanas pieredze.
Autonomija – 337 km (WLTP). Elektroenerģijas izmaksas atkarīgas no klienta izmaksām par lietoto elektroenerģiju, kas var būt ļoti atšķirīgas. Elektroenerģijas patēriņš ir 16,8 Wh/km (EC/AC kombinētais). Akumulatoru 70 % kapacitāte ir garantēta uz 8 gadiem vai līdz 160 000 kilometru nobraukumam, un tos var uzlādēt parastā mājas kontaktligzdā (16 h) vai ar Wall Box lādētāju, kura uzlādēšanas laiks ar trīsfāzu strāvas 11 kW modeli būs 5,25 stundas, ar vienfāzes strāvas 7,4 kW modeli 8 stundas. Publiskajā uzlādes stacijā (100 kW) – 80 % uzlāde notiek 30 minūtēs. Garantija automašīnai – 5 gadi vai 100 000 km.
Izziņai par jauno Opel Grandland X Hybrid4
Jaunais Opel Grandland X Plug-In hibrīds, pārvietojoties 100 % elektriskajā režīmā, ir videi draudzīgs un kluss auto, vienlaikus ar visām lielāka izmēra SUV priekšrocībām. Īstens "vilks aitas ādā", jo var lepoties ar 300 Zs hibrīdsistēmas kopējo jaudu.
Kamēr elektroautomobiļu nobraukuma attālumi vēl ir salīdzinoši nelieli un ātrās uzlādes staciju tīkli visā pasaulē tiek būvēti, tādi inovatīvi Plug-In hibrīdi kā Opel Grandland X Plug-In varētu būt laba alternatīva gan tradicionālajiem ar iekšdedzes dzinēju darbināmiem auto, gan elektromobiļiem. Baltijas valstīs ar salīdzinoši lieliem attālumiem un zemu apdzīvotības intensitāti noteikti tas ir vieds risinājums, kā apvienot atšķirīgo degvielas veidu priekšrocības. Ar zemāku degvielas patēriņu un ievērojami mazāku kaitīgo izmešu daudzumu Opel Grandland X Plug-In hibrīds sniedz lielāku dinamiku, ko nodrošina elektromotora un iekšdedzes dzinēja sinerģija, kā arī iespēju izvēlēties pilnpiedziņas modeli.
CO2 emisijas – 31 (FWD) / 30 (AWD) pēc WLTP, g/km. Autonomija, braucot tikai elektrorežīmā – 59–55 km (WLTP). Elektroenerģijas patēriņš, braucot tikai elektrorežīmā – 16,1–15,3 kWh/100km (WLTP). Akumulatorus var uzlādēt parastā mājas kontaktligzdā (8 h) vai ar Wall Box lādētāju, kura uzlādēšanas laiks ar trīsfāzu strāvas 7,4 kW modeli būs ~ 4 stundas, ar vienfāzes strāvas 7,4 kW modeli – 8 stundas. Garantija 5 gadi vai 100 000 km.